Sport i Ty - Odzież | Treningi | Odchudzanie

Odzież + Treningi + Dieta = #myLifestyle

5 rzeczy których nie możesz zapomnieć wybierając się na siłownię

ciężary na siłowni

Wybierasz na siłownię? Gratulujemy! Właśnie dołączyłeś do grona osób, które poważnie traktują swoje zdrowie, wygląd i samopoczucie. Wkrótce dowiesz się, jak dużo zyskuje Twoje ciało i umysł dzięki regularnemu wysiłku fizycznemu, ale zanim zaczniesz swój pierwszy trening musisz pamiętać o paru niezbędnych akcesoriach, bez których na siłowni ani rusz. Kartka i coś do pisania przygotowane? Zaczynamy!

  1. 1. Strój sportowy

Niby oczywiste, ale nie zawsze. Wybierz strój treningowy, w którym czujesz się swobodnie, który jest wykonany z dobrych materiałów, przewiewny i wygodny. Nie musi być wcale od najlepszych marek, nie o to chodzi w sporcie. Równie ważne (jeśli nie ważniejsze) są dobre sportowe buty, na których nie warto oszczędzać – to one amortyzują wszystkie wstrząsy i stabilizują stopy, dbając o Twoje kości i stawy. Kobietom przyda się również dobry biustonosz sportowy i gumka do włosów.

  1. 2. Dwa ręczniki
Ręczniki na siłownie zagwarantują higienę zarówno Tobie jak ja innym użytkownikom sprzętu.

Ręczniki na siłownie zagwarantują higienę zarówno Tobie jak ja innym użytkownikom sprzętu.

Tak – dwa ręczniki i klapki do kąpieli. Wszystko dla zachowania należytej higieny. Jeden ręcznik, zazwyczaj mniejszy, zabieramy ze sobą na salę: można nim nie tylko wytrzeć spocone czoło czy kark, ale również przetrzeć wszystkie sprzęty, z których będziemy korzystać. Drugi oczywiście przyda nam się tuż po wyjściu spod prysznica. Klapki do kąpieli chronią nasze stopy przed grzybicą lub po prostu poślizgnięciem na mokrych kaflach.

  1. 3. Kosmetyki

Dezodorant, żel pod prysznic, szampon to zazwyczaj podstawa, którą każdy z nas musi zabrać ze sobą na siłownię. Inne kosmetyki takie jak lakiery do włosów, balsamy do ciała czy perfumy to już kwestia indywidualna i zazwyczaj tyczy się kobiet.

  1. 4. Akcesoria
Słuchawki douszne może nie gwarantują wysokiej jakości dźwięku, ale są bardzo wygodne podczas treningów.

Słuchawki douszne może nie gwarantują wysokiej jakości dźwięku, ale są bardzo wygodne podczas treningów.

Niezawodnym towarzyszem każdych ćwiczeń na siłowni jest odtwarzacz mp3. To niewielkie urządzenie pozwala nam oddzielić się od całego świata zewnętrznego i skupić na treningu. Przydatne jest również wtedy, kiedy korzystamy z wirtualnego trenera. Co zabrać na siłownię poza tym? Pulsometr jeśli potrzebujesz, notatnik/telefon do notowania powtórzeń lub mierzenia czasu, licznik kroków – cokolwiek wiesz, że jest Ci niezbędne do efektywnego treningu.

  1. 5. Przekąski i woda
batony-energetyczne

Batony energetyczne są dobre zarówno po jak i podczas dłuższych treningów.

Po treningu może napaść Cię mały głód. Dobrze unikać takich sytuacji, szczególnie jeśli walczysz z nadwagą. Lepiej mieć przy sobie batonik energetyczny, niż udać się z prędkością światła do najbliższego fast fooda, eliminując cały wysiłek. Podczas treningu niezbędne jest również odpowiednie nawadnianie – wodą, napojem izotonicznym lub własną mieszanką, np. wodą z miodem i cytryną. W tym wypadku jeśli zapomnisz zazwyczaj nie masz się czym przejmować: większość siłowni prowadzi sprzedaż zarówno przekąsek, jak i napojów dla sportowców.

Teraz już wiesz co zabrać ze sobą na siłownię. Pamiętaj, aby nie przesadzać za pierwszym razem – szczególnie wtedy, kiedy nie byłeś aktywny przez dłuższy czas. Presja otoczenia, ciekawe zajęcia sportowe czy chęć przetestowania wszystkich sprzętów na siłowni, to częsta przyczyna zakwasów i odłożenia treningu na co najmniej tydzień. A w sporcie regularność to po prostu podstawa, bez której o efektach nie masz co marzyć. Podejdź do sprawy na spokojnie, a z pewnością wrócisz zachwycony. Trzymam kciuki!

[Głosów:1    Średnia:5/5]
  • Znasz może jakieś alternatywy dla batonów białkowych?

    • Tak. Może to być białko które stosuje się do shaków – cena od 40 do 70, ale wystarcza na ok. 1 miesiąc.