Sport i Ty - Odzież | Treningi | Odchudzanie

Odzież + Treningi + Dieta = #myLifestyle

Typy obuwia w zależności od sportu.

shoes-933189_1280

Obuwie na siłownie, obuwie do biegania, obuwie do triathlonu. Każda dyscyplina wymaga nieco innych butów, ponieważ inne aktywności wymagają innego podejścia. Kiedy powinieneś postawić na amortyzacje, a kiedy wręcz przeciwnie? Czy buty na siłownie nadają się również do biegania i co zrobić, żeby tak było? Jak ocenić to w praktyce? Sam staję właśnie przed tym wyborem, dlatego chętnie powiem wszystko, co wiem. Read More

Podstawowe błędy na siłowni.

| 0 Comments
bodybuilder-646482_1280

Na siłownie chodzę od wielu lat – daleko mi do kulturystyki, ale dbam o siebie i lubię rozwijać mięśnie. Bieganie to dla mnie za mało. Doświadczenie i lata zdobywania wiedzy na temat ćwiczeń sprawiają, że doskonale wiem, kiedy do szatni wchodzi kompletny świeżak, amator, który o sporcie nie ma zielonego pojęcia. I to nie tylko po piwnym koledze lub wystraszonym spojrzeniu, zezującym na co bardziej przypakowanych kolesi. Co najbardziej pokazuje, że jesteś amatorem? Read More

Jaki zegarek do biegania z gps?

running-watch-1246430_1280

Bieganie jest sportem bardzo tanim. Każdy może zacząć, nie trzeba super drogiego sprzętu (patrz np. kitesurfing), miesięcznych pakietów na siłownie, skafandra bezpieczeństwa za milion monet. Wystarczą dobre buty i chwila czasu każdego dnia – na przebieżki po parkach, asfaltach, lasach i dolinach. Ale tam, gdzie jest moda i chęć ułatwienia swojego życia, tam są przeróżne gadżety, które oferują nam producenci na każdym kroku. Mamy więc Endomondo, mamy pulsometry, mamy odjazdowe ciuchy, mamy GPS i setki innych urządzeń, które mogą nam pomóc w bieganiu lub kompletnie przeszkodzić i zabrać całą radość z tego sportu. Dziś pogadajmy o zegarkach do biegania z GPS. Warto czy nie warto? Read More

Korzyści z uprawiania sportu

| 0 Comments
fitness-1348867_1920

Dobra. Zacznijmy genezę artykułu. Nie piszę tego, żeby się zmotywować albo dlatego, że nie mam pomysłu na tekst i chcę zacząć kolejne „10 sposobów jak…”. Po prostu zajrzałem do cudownego narzędzia, które nazywa się Google Analytics i znalazłem to zapytanie – korzyści z uprawiania sportu. Coś w stylu jak przekonać nieprzekonanych – nigdy nie uprawiałem sportu i się zastanawiam, czy jak przeczytam 500 artykułów, które wymieniają jego zalety, to w końcu się zmotywuję. Read More

Spalanie kalorii na rowerze

| 0 Comments
kolarstwo

Lato i rower to jedno i to samo. Nie ważne czy lubisz MTB, Cross czy stare dobre City, ale spalanie kalorii na rowerze to strzał w 10-tkę o tej porze roku. Najprościej po prostu odstawić swojego poldka na parking i przerzucić się na dwa koła. Dotlenisz organizm, będziesz miał lepszy humor, a do tego oszczędzisz czas na siłowni, bo nie będziesz musiał zasuwać tyle na bieżni. Wysiłek fizyczny na łonie natury to jest zdecydowanie to! Okazji na rower jest wiele, przytoczę Ci kilka tych, które osobiście rozważałem. Read More

Skuteczny trening brzucha w domu

trening brzuch na ławeczce rzymskie

Lato? To już?! Jeśli sukcesy naszej drużyny na EURO przysłoniły Wam wszystko, co się dzieje wokół Was, to z pewnością jesteście zaskoczeni tak jak ja. Życie pędzi jak szalone! Praca, piłka i nowy dodatek do Wiedźmina, skutecznie wyrzucił mnie z obiegu. Ciekawi jesteście co się stało, że nagle ochłonąłem i zauważyłem, że to już czas? Read More

Taśmy kinesio czy warto?

Kinesio Taping

Jeśli, tak jak ja, widząc na zawodach sportowców oklejonych kolorowymi taśmami, myśleliście, że to jakaś nowa, głupia moda prosto od Nike, to zapraszam do artykułu o kinesiotaping 😉 Wbrew pozorom to nie nowy trend prosto z wybiegów, nie ozdoba ciała zarezerwowana dla sportowców (choć wydaje mi się być coraz modniejsza, co widzę na siłowni), ale plastrowanie dynamiczne polecane nam przez fizjoterapeutów. Ze zdrowotnego działania taśm korzystają sportowcy, ale i wykorzystuje się ją również szeroko w gabinetach rehabilitacji i ortopedii. Read More

Rozciąganie po treningu. Czy robisz to dobrze?

| 0 Comments
exercise-86200_1280

O konieczności rozciągania przed i po treningu wiemy chyba wszyscy. Jednak jak to zwykle bywa z zasadami wpajanymi od dzieciństwa, bardzo lubimy je ignorować i traktować z lekceważeniem. Kojarzą nam się z szkolnymi zajęciami WF, stratą czasu i ćwiczeniami niegodnymi prawdziwego mężczyzny, na równi z jogą czy tai chi. Rozciąganie po treningu to jednak podstawa i jest na to wiele dobrych powodów. Jakich? Read More

Strony:12»